Coachingstraject

De werkwijze verschilt per vestiging en coachingsvraag. Omdat wij hebben gemerkt dat organisaties behoefte hebben aan duidelijkheid volgt hier het gemiddelde traject:

  • Vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek met de houder / het management: uitleg van onze werkwijze, identiteit van de organisatie, wensen en verwachtingen van de organisatie, behoefte aan hoeveelheid coachingsuren, coachingsopdracht(en).

  • Een overeenkomst per e-mail.

  • Gesprek met de houder / het management omtrent het concretiseren van eventuele hulpvragen, gewenste uren-verdeling, praktische afspraken.

  • Plan van aanpak per e-mail.

  • Keuze:
    kennismakingspresentatie voor het team.

    of

    Online intakeformulieren en uitleg over coaching voor de PM’ers die het management door mailt aan de PM’ers.

  • Observaties of video-opnames (PM’ers kiezen zelf waar zij zich comfortabel bij voelen) op de groep(en).

  • Eerste individuele coachingssessie waarbij de analyses van de (video-)observaties gebruikt worden. Het eerste gesprek is om de situatie in kaart te brengen en individuele behoeften scherp te krijgen.

  • Indien gewenst tussentijds gesprek met management.

  • Groeps-coachingssessie (circa één uur per groep per week) waarbij pedagogisch medewerkers op de groep zelf worden gecoacht. Het pedagogisch handelen om de gewenste situatie te creëren wordt verdiept.

  • Evaluatie met het management.

  • Tweede individuele coachingssessie waarbij het traject wordt geëvalueerd. De PM’er maakt een toekomstplan waarin het geleerde geborgd wordt. Eventueel worden er aanvullende afspraken gemaakt.

  • Wekelijkse groeps-coachingssessies waarbij pedagogisch medewerkers op de groep zelf worden gecoacht. Het pedagogisch handelen om de gewenste situatie te creëren wordt verdiept.

Ontvang pedagogische tips!

Gratis, vrijblijvend, inspirend en nuttig. 

GRATIS boeken, instrumenten, checklisten en andere handige materialen!